طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که پشت بام منزل خود را به باغ تبدیل کنید؟ بله امکان پذیر است. طراحی روف گاردن همان چیزی است که رویای شما را به واقعیت تبدیل می کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که باغبانی روی پشت بام چالش های مخصوص به خود را دارد. قبل از هرچیز لازم است بدانید روف گاردن با بام سبز تفاوت دارد. بام سبز را می توان بر روی هر سقفی، حتی سقف شیبدار انجام داد. سبک وزن است و به آسانی قابل نصب است. ولی روف گاردن به دلیل وزن مواد و نحوه ی استفاده آن ها بر روی سقف مسطح قابل اجراست. شما به راحتی می توانید آن را یک اتاق در فضای باز در نظر بگیرید.

طراحی روف گاردن

امکانات مورد نیاز برای روف گاردن

نصب یک شیر آب در فضای باز و یک سیستم قطره ای خودکار برای روف گاردن ضروری است. نصب این سیستم آبیاری باعث صرفه جویی در وقت و هزینه و افزایش طول عمر گیاهان می شود. در صورتی که می خواهید نور پردازی به منظره ی روف گاردن اضافه کنید، داشتن پریز برق در فضای آن ضروری است.

در طراحی روف گاردن به یک سری نکات ایمنی باید توجه کنید. از جمله استفاده به جا و حداقلی از مواد قابل اشتعال  مانند چوب، و استفاده از چترهایی با وزن مناسب. برای از بین بردن منظره ی غیر جذاب ساختمان ها، پشت بام و دیوار های همسایه می توان آن ها را با گیاهان همیشه سبز و بلند یا نرده های زیبا محو کرد.

طراحی روف گاردن

گیاهان مناسب برای روف گاردن

در طراحی روف گاردن باید گیاهانی استفاده شود که وزن نسبتا سنگینی دارند. تا در برابر وزش باد شدید از بین نرود. اکثرا گیاهان همیشه سبز و چند ساقه ای برای روف گاردن مناسب هستند. برعکس بهتر است گیاهانی با  برگ های بزرگ و پهن مانند گوش فیل را استفاده نکنیم زیرا به راحتی توسط باد خرد می شود. در انتها برای طراحی روف گاردن توصیه می کنیم  میزان نور خورشید در طول روز را در نظر بگیرید و بر اساس آن نوع گل و گیاه را انتخاب کنید.

طراحی آلاچیق

اجرای استخر

نگهداری فضای سبز

طراحی فلاور باکس

محوطه سازی

طراحی فضای سبز

طراحی باغچه

طراحی روف گاردن

طراحی آبنما

درباره ی ndkjfir508